Mától, azaz 2025. szeptember 22-től a Google nem fog több politikai hirdetést mutatni az Európai Unió területén. Hogy ez a gyakorlatban pontosan mit jelent, 22-én mikortól él a tiltás, milyen időzóna szerint, és a már futó kampányokat is leállítják, vagy csak újakat nem fogadnak be, az egyelőre még homályos.

A Google gyakorlatilag a legnagyobb reklámplatform az interneten, 2024-ben 264,6 milliárd dollár bevételt hozott neki a hirdetések megjelenítése.
Az időzítés nem véletlen: az EU vonatkozó rendelete október 10-én lép hatályba, és minden politikai hirdetést megjelenítő felülettől átláthatósági fejlesztéseket várt. Ezek azt a célt szolgálják majd, hogy a politikai hirdetések egyértelműen azonosíthatóak legyenek.
A Meta is hasonlóan döntött, a következő hetekben a Facebook anyavállalata is betiltja majd a politikai, társadalmi tartalmú hirdetéseket. Pedig a magyar pártok és más politikai szereplők rengeteget költenek ezekre a hirdetésekre: ahogy az augusztusi Lájkbajnokságban is írtuk, a Fidesz és utánfutói még utoljára jól felpörgették a politikai reklámokat a Facebookon, mielőtt azok eltűnnek.
A legtöbb pénzt hirdetésre fordító oldalak toplistáján csak a Fidesz szerepel, csak más-más neveken; a riasztóan béna MI-videókkal Dunát rekesztő Nemzeti Ellenállás Mozgalom majdnem 102 millió forintot költött el a Metánál, Orbán Viktor szinte 100 milliót, a Fidesz-frakció pedig 21,6 milliót.
Tehát ezek a hirdetések voltak a kormánypártok legfontosabb fegyverei, így hiába állítja Ifj. Lomnici Zoltán, hogy ezzel a Tisza jár a legrosszabbul, valójában pont a Fidesz jut majd el jelentősen kevesebb emberhez – írta a Telex.hu.