40 milliárdos nyereséget ért el tavaly a Budapest Airport, mégis 106 milliárd forintnyi osztalékot fizet a tulajdonosoknak. Nagy Márton szerint ez azt jelenti, hogy kiváló üzlet volt a reptér megvásárlása, de valójában csak az történik, hogy kilapátolják a cégből a pénzt.

412 millió euró – átszámolva 169 milliárd forint – árbevételt ért el a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. 2024-ben – derül ki a céges beszámolójából. Ez rekordnak számít, és jelentősen meghaladja az egy évvel korábbi, 337 millió eurós – 138 milliárd forintos – forgalmat.
A kormánypárti politikusok persze igyekeznek bizonygatni, hogy milyen jó üzletet kötöttek, Nagy Márton most is kiposztolta, hogy „kiváló üzlet volt a reptér visszavásárlása Magyarország számára. A reptér rekord mennyiségű, 100 milliárd forint feletti osztalékot fizet.”
Ez valójában csak részben igaz, mert nem a repteret üzemeltető Budapest Airport, hanem az azt tulajdonló Airport Holding Tanácsadó Kft. az, ami 261,9 millió euró, vagyis közel 106 milliárd forint osztalékot fizet ki a tulajdonosainak – írja a Portfolio. Ennek a cégnek 80 százalékban az állam, 20 százalékban a reptér üzemeltetését végző Vinci Airports a tulajdonosa.
A hatalmas osztalékot ráadásul nem a tavalyi eredmény, hanem egy korábbi tőkeemelés, majd azt követő tőkecsökkentés miatt tudják kifizetni. A tavalyi tulajdonosváltás után az állam és a Vinci 945 milliós tőkeemelést hajtott végre a cégben, majd novemberben tőkét csökkentettek az eredménytartalék javára. A 2024-es évet így 939 milliós eredménytartalékkal zárta a társaság, és nagyrészt ebből fizetik a 106 milliárd forintos osztalékot.
Vagyis, bár a 106 milliárdos osztalék jól hangzik, ennek több mint fele olyan pénz, amit tavaly belepakoltak a cégbe, most pedig kivesznek onnan.
Az osztalékról szóló hírnek Nagy Mártonnal együtt örült Kállai Mária, szolnoki fideszes országgyűlési képviselő is. Mintha ettől körzetében, mondjuk Besenyszögön bármit is megérzett volna a lakosság, vagy mondjuk egycsapásra kátyúmentessé váltak volna a rettenetes állapotban lévő utak…
Egy hozzászóló meg is jegyezte:
„Jól jártak a befektetők, csupán mi, emberek nem! Megemelték a parkolási díjjakat, az indulás és érkezés sokkal kényelmetlenebb, mint évekkel ezelőtt. Tényleg megérte, de nem a magyar embereknek! Kicsit más szemszögből nézzük a reptéri tulajdont, kedves Mária!”