Már csak hét évet kell várni, hogy végre elkészüljön teljes hosszában az M4-es gyorsforgalmi út. Ha elkészül az M4 Kisújszállásig tartó szakasza, még két ütemre kell számítani.

Lázár János építési és közlekedési miniszterrel tárgyalt a napokban Bodó Sándor, a hajdúszoboszlói központú választókerület országgyűlési képviselője a térséget érintő közlekedési beruházásokról – közölte közösségi oldalán a honatya, amit a Haon.hu idézett.
Az M4 gyorsforgalmi út megépítésére várnak Püspökladányban, először azonban a Kisújszállásig épülő szakasznak kell elkészülnie. A mostani bejegyzésből kiderül, az M4 Törökszentmiklós – Kisújszállás (Kelet) közötti szakasz forgalomba helyezésének végső időpontja 2026. első negyedéve. A folytatás tervezése pedig folyamatban van.
Még jó néhány év, és elkészülhet az M4
A Kisújszállás (Kelet) – Püspökladány közötti 34 km-es szakasz tervei készülnek, amely 3 külön szintű csomópontot, 5 közúti aluljárót, 6 közúti felüljárót, 1 komplex pihenőt tartalmaz. A tervek 2025. év végére készülnek el, építés ezt követően, a forgalomba helyezés végső időpontja 2032 – írta Bodó Sándor.
Hozzátette, a Püspökladány – Berettyóújfalu közötti szakasz kiviteli tervei elkészültek (2 külön szintű csomópont, 3 pihenő). A forgalomba helyezés végső időpontja 2032.
Az ÉKM honlapján erre a szakaszra vonatkozóan az olvasható, hogy szakasz hossza 29,5 km. 2×2 forgalmi sávos autópályává fejleszthető autóút, mely tartalmaz kettő külön szintű csomópontot és 19 hidat is. Az érintett települések: Derecske, Földes, Kaba, Püspökladány, Tetétlen. A tervek 2 milliárd 280 millió forintból készültek el, ez az összeget az állam finanszírozta.
A képviselő arra kérte Lázár Jánost, hogy a választókerületét érintő fejlesztéseket lehetőség szerinti gyorsítsa fel. Tárgyaltak még:
a Hajdúszoboszló – Debrecen közötti 4-es főút négysávosításáról,
a 42. sz. főút újabb szakaszának felújításáról,
a 33. sz. főút egyeki bekötő szakaszának felújításáról,
az eddig meg nem valósult Sárrétudvari és Szerep vasúti megállók megépítéséről.