Szombaton kora délelőtt próbálkozott valaki azzal a szöveggel Fegyverneken, hogy a villanyóra cseréjét a kolléga rendben elvégezte-e. A lakosnak gyanús lett a dolog, és megkérdezte a többieket egy helyi közösségi csoportban, hogy valaki találkozott-e már ilyennel?

„Ma reggel bejelentés nélkül, (szombat) 8-9 óra között egy Opusz Titászra hivatkozó úr jött hozzánk. Azt mondta, hogy ellenőrznie a kell kb. 1 hónappal ezelőtt lecserélt villanyórát, mondván hogy „belső ellenőrzés”, nézik, hogy a kolléga jól cserélte-e ki és hogy mindent rendben hagyott-e. Ilyennel talalkozott már valaki? Kicsit furcsaljuk a szitut és azért kérdezem, valakinél volt-e már ilyen?!” – kérdezte Ádám egy fegyverneki közösségi oldalon.
Felhívtuk az Opus Titászt, hogy lapunk segítségül szolgáljon a kérdés megválaszolásában. Csak a hibabejelentőt tudtuk szombaton elérni – sajtókapcsolattal nem is próbálkozunk, mert csak e-mailen lehetett volna kérdést feltenni, de arra vélhetően csak hétfőn számíthattunk volna válaszra. Ez tehát nem kínált gyors megoldást.
Nos, konkrét választ nem tudtak adni ebben az esetben a hibabejelentőnél (+36 80 210-310), arra hivatkozva, hogy a problémát mindenkinek magának kell bejelentenie. Ha az érintett személyesen telefonál, abban az esetben tudnak csak további intézkedést tenni.
A cég oldalán egyébként vannak gyakori kérdések, amelyek között van egy hasonló helyzetre adott válasz.
Íme:
„Kérhet-e pénzt tőlem a leolvasó?
Hivatalosan megbízott leolvasók, akik OPUS TITÁSZ logóval ellátott formaruhában, leolvasói igazolvánnyal rendelkeznek, a helyszínen nem kérhetnek pénzt.
Amennyiben pénzt kérnek öntől, akkor ál-leolvasóval van dolga. Kérjük, ilyen esetekben mihamarabb értesítse a szolgáltató munkatársait, vagy akár közvetlenül a rendőrséget!”
Vagyis vélhetően egy ellenőrzést végző személy – már ha egyáltalán van ilyen! – is minden bizonnyal hivatalos formaruhában jelent volna meg a kérdést feltevő helyi lakosnál.
Vagy van még egy opció arra, ha valaki átverést gyanít: hívni a rendőréget.