Két napja várjuk azt a hivatalos választ a jászberényi kórháztól, amit egyébként vélhetően saját maguk már megfogalmaztak egy helyi közösségi oldalon. Úgy tűnik, az újságírói kérdésre adandó válasz is hosszú várólistára van téve.

„Bazdmeg, azt mondja nekem, mentsem meg a 100 éves nagyanyját. Mi a fasznak már? Úgyis meghal.”
Vagy: „Ezek is minek jönnek ide? Nem kell őket újraéleszteni, kurvára nem itt a helyük.”
Állítólag ilyen mondatok hangozhattak el a jászberényi kórházban egy vélhetően ott dolgozótól, akit a panaszos zöld ruhás illetőként írt le.
A napokban jelent meg egy, a jászberényi kórházzal kapcsolatos közösségi oldalon, hogy állítólag – és a panaszos szerint – milyen véleménnyel lehettek a betegekről a napokban az egészségügyi intézményben. A helyi kórház egyébként meglehetős közutálatnak örvend, nem véletlen, hogy egy külön közösségi oldal foglalkozik vele, mondhatni, panaszládaként.
Ezen ezt írta egy hölgy, aki az esethez a közösségi oldalon keresett tanúkat:
„Tanúkat keresek, akik tegnap (2025.02.14) este 22.30 felé ott voltak az SBO betegfelvételi irodájánál. Idősebbek voltak, így ha esetleg a te nagymamád vagy szomszéd nénid ott volt, kérlek, jelezz! Az esetről pedig annyit, hogy egy zöld ruhás (nem tudom, milyen pozícióban lévő) fiatalember minősíthetetlen stílusban beszélt a betegekről. Idéznék egy párat. „Bazdmeg, azt mondja nekem, mentsem meg a 100 éves nagyanyját. Mi a fasznak már? Úgy is meghal.” „Ezek is minek jönnek ide? Nem kell őket újraéleszteni, kurvára nem itt a helyük.” És ez még csak a legszebbek. A betegjogi képviselőnek mindenképp jelezni fogok és örülnék, ha minél többen jelentkeznének azok közül, akik ott voltak. A fiatalúrnak pedig annyit üzennék, hogy a karma mocsok egy dolog!”
A poszthoz számtalan hozzászólás érkezett, amelyek jellemzően rendkívül negatívan, kíméletlen őszinteséggel számolnak be a kórházban szerzett tapasztalataikról.
Az esettel kapcsolatban – ahogy azt már egy korábbi cikkünkben jeleztük – levelet írtunk az intézménynek. Ebben arról érdeklődtünk dr. Besenyi Orsolya főigazgatótól, hogy:
„Van-e tudomása a posztban leírtakról és mit szól hozzá? Mit szól a hozzászólói véleményekhez, amiket most nem idéztünk? Mit tesz, mit tud tenni annak érdekében, hogy a jászberényi kórházról ne ilyen vélemények lássanak napvilágot?”
És ha már így „egymásra találtunk”, megkérdeztük azt is, hogy az említett cikkben bemutatott parkoló autóról mi a véleménye a főigazgatónak.
Válasz szerda délelőttig, cikkünk írásának pillanatáig nem érkezett. Pedig keddi telefonérdeklődésünkre elmondták, hogy válaszolni fognak.
Holott állítólag már válaszoltak. Ha nem is hivatalosan, de a poszt alatt, mindenféle aláírás nélkül megjelent a kórház Facebook-oldalának válasza, miszerint:
„Köszönjük, hogy jelezte a történteket. Intézményünk számára kiemelten fontos a betegek méltóságának tiszteletben tartása és a magas színvonalú ellátás biztosítása. Az Ön által leírt magatartás nem egyeztethető össze intézményünk értékeivel és elvárásaival. Az ügyet haladéktalanul kivizsgáljuk, és ennek érdekében kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot privát üzenetben, hogy további részleteket is megoszthasson. Szeretnénk teljes körűen tisztázni a helyzetet, és megtenni a szükséges lépéseket. Köszönjük az együttműködését és a türelmét!”
Természetesen a kórházi vizsgálat eredményéről is szívesen beszámolunk, ha azt megküldik részünkre.