Érdekes részletek derültek ki arról a szolgálati autóról, amit állítólag a bukott fideszes szolnoki polgármester használt utolsó hivatali ciklusában. A nyilvános adatok szerint a 2020. március 18-án forgalomba helyezett FBU hatósági jelzésű Volkswagen Arteon gépkocsival az első műszaki vizsgáig, azaz 2024. május 6-ig összesen 331 ezer 74 kilométert tettek meg!

Ez azt jelenti, hogy az autó évente több mint 80 000 kilométert futott, vagyis átlagosan minden nap – szombat, vasárnap, karácsonykor és húsvétkor – mintegy 200 kilométert furikáztak vele!
Adódik a kérdés: vajon hova mehetett naponta ennyit a polgármesteri autó?
Milyen hivatalos utakból adódhatott össze ez a brutális autóhasználat és milyen horribilis költségekkel járhatott ez? Lehetséges, hogy a fideszes városvezető nem csak a munkájával kapcsolatban furikázott a szolgálati gépkocsijával? Esetleg nem csak ő használta? Rengeteg kérdést vet fel ez a döbbenetes adat. Íme, itt a bizonyíték:

De nem ez az egyetlen furcsaság az autóval kapcsolatban. A gyári katalógus szerint a volt szolnoki polgármester már akkor sem sajnálta a hivatal pénzét, amikor kiválasztotta az gépkocsit: a 280 lóerős Volkswagen Arteon a hozzáadott extra felszereltséggel 18 millió forintba kerülhetett, városban pedig 13,3 litert fogyasztott.
Persze, mondhatják erre, hogy egy megyei jogú város polgármesterének meg kell tudnia jelenni, aminek fontos része az autó is. No de miért kell egy városvezetőnek 280 lóerős kocsi? Gyorsulási versenyeken hajtotta szét azon az évi 80 ezer kilométeren?
Apropó: széthajtás. Szolnok leváltott polgármestere annyira lestrapálta az Arteont, hogy a hivatalnak emiatt új autót kell beszereznie. A Fidesz cinizmusára jellemző, hogy emiatt már el is kezdték támadni Györfi Mihályt – miközben az autóval kapcsolatban a város előző fideszes vezetőjének sokkal több elszámolnivalója lenne…