A Jászkunline egy olvasója időpontot szeretett volna kérni a Szolnok vármegyei Hetényi kórház rendelőintézetében a bőrgyógyászatra a hét elején. Azt mondták neki, hogy különböző problémák miatt csak augusztus 1-je után tudnának neki időpontot adni, de ehhez később – folyamatosan – vissza kellene menni érdeklődni. A Jászkunline érdeklődését követően aztán már lett időpont sokkal hamarabbra is.

A Jászkunline.hu egyik olvasója azt közölte, hogy április 23-án bement a szolnoki SZTK-ba, hogy időpontot kérjen a bőrgyógyászatra. Ott közölték vele, hogy betelt július 31-ig minden időpont, mert egy orvos elment, mások pedig nyugdíjba vonultak. Azt mondták, egyelőre tehát nincs időpont július 31. utánra, nincs kiosztás, ráadásul jön a nyári szabadságok ideje is, úgyhogy sűrűn kell érdeklődni a lehetőségekről, ezt ajánlották.
Tehát olvasónk szerint április végén esetleg augusztusra van legkorábban időpont és ha lekésik az első augusztusi időkről, előfordulhat, hogy már csak szeptemberre vagy még későbbre kaphat időpontot.
És ez az eset akkor fordulhat elő optimálisan, ha ismét lesz kellő számú orvos az osztályon!
Az esetet leírtuk és elküldtük a Hetényi vezetéséhez. A levélben érdeklődünk, hogy mikorra várható, hogy a szolnoki SZTK bőrgyógyászatán megnyugtatóan rendeződjön az orvosi ellátottság, már ha persze olyan a helyzet, amit az olvasó leírt.
A kórház vezetése készséggel válaszolt, ezt idézzük szó szerint:
„A betegfelvételi irodán téves információ hangzott el, ugyanis a bőrgyógyászati szakrendelés zavartalanul működik. A teljes rendelési idő több mint 80%-a – az elvárásoknak megfelelően – publikálásra került a Járóbeteg Irányítási Rendszerbe (JIR), míg az akut ellátásra fenntartott időpontok aránya 20% alatt van. A nemibetegek és a sürgős ellátást igénylők ellátása az előjegyzettek mellett sürgősséggel történik.
Az előjegyzés az intézményben megszokott rend szerint zajlik. 2025 július 1-től a JIR-ben elérhető időpontok számát növeljük annak érdekében, hogy az Egészségablakon és a 1812-es Egészségvonalon keresztül a páciensek még szélesebb körben tudjanak időpontot foglalni a betegfelvételi irodától függetlenül. Minden rendelkezésünkre álló eszközzel azon dolgozunk, hogy a Járóbeteg Irányítási Rendszert a lakosság ellátási igényeihez igazítsuk, azt folyamatosan fejlesszük és optimalizáljuk, erőforrásainkat pedig a lehető leghatékonyabban használjuk ki.
Tisztelettel: Piroska Miklós főigazgató távollétében: Dr. Kudrjavcev Anatolij orvosigazgató”
A válaszról tájékoztattuk olvasónkat is, aki ismét elment az SZTK-ba, hátha kap időpontot. Arról tájékoztatott, hogy valami folytán máris kapott időpontot, mégpedig már júniusra. Amikor visszakérdezett a betegfelvételen, hogy akkor ezek szerint lett orvos, azt felelték neki, hogy majd a „kórházból átjön valaki”.