Nem indult ma reggel a Keleti pályaudvarról Nagykátára közlekedő vonat hajnalban, így aztán nem véletlen, ha vissza sem tudott utasokat szállítani. Az ingázokat ez érzékenyen érintette, meg is jegyezték, hogy a Szolnokról közlekedők folyamatosan zsúfolt vonatokban utaznak.

Egy utas, Tamás így kommentálta a Szolnok-Keleti vonalon megnyilvánuló hiányosságokat:
„Szolnokról minden vonat késik, de a legszebb az, hogy a késés mellé kaptunk egy néhány vagonos Fecskét, ami Nagykátáig talán kiszolgálja az utasszámot. Jelezném a forgalomirányításnak a problémát, mert gondolom, soha nem látták még, ahogy a kétemeletes vonaton a lépcsőn, földön ülnek az emberek, olyan sokan utaznak be vele reggel a Keletibe…
Közben az appban ki lett írva, hogy alacsonyabb kapacitású szerelvénnyel indul a vonat 20-25 perc késéssel.
Szerintem ez nem fogja meghatni az utasokat, iskolába és munkahelyre ugyanúgy el kell menni, tehát megpróbálnak felszállni majd.”
Tamás megerősítette ezt:
„Csúcsidőben bűn fecskét küldeni egy ilyen forgalmas vonalra. Sokszor az emeletes is dugig van olyankor.”
Az úgynevezett Fecske vonatokhoz nagy reményeket fűzött annak idején a MÁV. Egy 2014-ben megjelent közleményben tudatták, hogy „Mivel évente több mint negyvenkétmillió utazás történik vonattal a főváros és vonzáskörzete közt, első körben a budapesti elővárosi járműpark korszerűsítése indult el. A felújítás célja az utasok számára a budapesti elővárosi vasúti közlekedésben komfortosabb, korszerűbb, kényelmesebb és jól beazonosítható járműflotta kialakítása, amely nemcsak minőségi eljutási lehetőséget jelent a napi hivatásforgalmi utazóknak, hanem a járművek kialakítása révén a pozitív érzéseket is kelt, sőt új utasokat is a kipróbálásra ösztönöz.”